top of page
אבחון פסיכו-דידקטי:
להבין את הצרכים הייחודיים של ילדכם

במכון "רגעים" אנו מבצעים אבחונים פסיכו-דידקטיים מעמיקים ומקצועיים, שמטרתם לזהות את הסיבות לקשיים שהילד/ה מתמודד/ת עימם.האבחון משלב בדיקה קוגניטיבית, הערכת מיומנויות למידה ובחינה של ההיבטים הרגשיים והפסיכולוגיים, ומעניק תמונה מלאה ומדויקת של תפקוד הילד/ה – לא רק מבחינה לימודית, אלא גם מהיבט רגשי והתפתחותי.
אילו קשיים ניתן לזהות באבחון פסיכו-דידקטי?
האבחון מאפשר לזהות מגוון רחב של קשיים לימודיים, קוגניטיביים ורגשיים:
-
דיסלקציה (לקות בקריאה) – קושי בקריאה שוטפת ומדויקת ולעיתים גם בהבנת הנקרא.
-
דיסגרפיה (לקות בכתיבה) – אתגרים בתהליך הכתיבה, בארגון חומר ובהבעה בכתב.
-
דיסקלקוליה (לקות בחשבון) – קשיים בהבנת מושגים מתמטיים בסיסיים, בזיהוי מספרים ובביצוע חישובים.
-
הרחבה באנגלית ומתמטיקה – בהתאם לגיל המאובחן, האבחון כולל הערכה מעמיקה של כישורי השפה האנגלית והמתמטיקה, כדי לזהות פערים ולתכנן התאמות מתאימות.
-
הפרעות קשב וריכוז (ADHD) – קשיים במיקוד הקשב לאורך זמן, אימפולסיביות ושינויים ברמת הריכוז, המשפיעים על התפקוד הלימודי והיומיומי.
-
קשיים רגשיים – חרדה, דימוי עצמי נמוך או קשיי ויסות רגשי, שעשויים להוות גורם משמעותי המשפיע על התפקוד הלימודי.
-
פערים קוגניטיביים – באמצעות הערכת IQ, האבחון מזהה את הפערים בין היכולות הקוגניטיביות של הילד/ה לבין תפקודו בפועל, ומאפשר הבנה מעמיקה של הגורמים לכך.
התאמות בדרכי ההיבחנות – למה זה חשוב?
אבחון פסיכו-דידקטי מאפשר להמליץ על התאמות בדרכי ההיבחנות, שנועדו לגשר על הפערים הלימודיים וליצור סביבה לימודית נגישה ומותאמת. התאמות אלו כוללות:
-
הארכת זמן בבחינות – מעניקה זמן נוסף כדי להתמודד עם קצב עבודה איטי שנובע מלקויות למידה או קשיים בקשב.
-
הקראה של השאלות – מתאימה לילדים עם לקויות בקריאה, ומסייעת להם להבין טוב יותר את השאלות בבחינה.
-
הכתבה לבוחן – מותאמת לילדים עם קשיים בכתיבה, ומאפשרת להם להתמקד במענה על השאלות ללא עומס פיזי או רגשי.
-
שימוש במחשבים או תוכנות מסייעות – מסייע לילדים עם דיסגרפיה או קשיים אחרים בכתיבה.
-
חלוקת מבחן למקטעים – מיועדת לילדים המתקשים לשמור על ריכוז לאורך זמן, ומאפשרת להם לעבוד בצורה ממוקדת ומדורגת.

