קורסים וסדנאות
קבוצות ילדים למיומנויות חברתיות וויסות חושי
מטרת הקבוצות היא פיתוח מיומנויות חברתיות מותאמות, העמקת קשר שנוצר, זיהוי דפוסים בעייתיים ולמידה של התנהגויות חדשות, מציאת הכוחות של כל אחד מהילדים.ות ושימוש בהם בתוך קבוצה, ופיתוח מנטליזציה וויסות רגשי מול מצבים שונים שעולים בקבוצה.
-
קבוצה לילדים בכיתות ג-ה | ימי שני | 17:00-18:00
-
קבוצה למתבגרים בכיתות ז-ח | ימי ראשון | 18:00-19:15
הקבוצות מעורבות בנים ובנות.
קבוצת הדרכה בדיאגנוסטיקה לפסיכולוגים
קבוצת ההדרכה מיועדת לפסיכולוגים קליניים מומחים ומתמחים שעורכים אבחונים פסיכודיאגנוסטים ורוצים להרחיב את הידע שלהם בכלים הדיאגנוסטים השונים, לשפר את יכולת האינטגרציה של המידע הקליני, וביסוס אבחנה ואבחנה מבדלת. הקבוצה תעסוק בחומרים שיביאו המשתתפים מתוך האבחונים אותם הם עורכים, וכל זאת תוך שיתוף ולמידה משותפת. בנוסף, יוקדשו מספר מפגשים ללמידה תיאורטית של סוגיות מתוך עולם האבחון והעמקת הידע התיאורטי בתחום.
מנחה הקבוצה: יגאל קניגסוולד, פסיכולוג קליני מדריך, בעל נסיון רב בהדרכת קבוצות ופרטים בשלבים שונים של התמחות ומומחיות בתחום הדיאגנוסטיקה. מעביר בשנים האחרונות את סמינר המבחנים ההשלכתיים וסמינר הרורשך בתחנת העמקים.
הקבוצה תתקיים ביום ראשון | 17:45-19:15 | מכון 'רגעים' בכרכור
מספר המקומות מוגבל.
הכשרת הורים CPRT - תרפיית יחסי הורה ילד
לעיתים, כאשר הילד נתקל קשיים או בעיות המשפיעות על תפקודו ומשבשות את עולמו, אין בו את המילים והכלים להסביר את שעובר עליו. המשחק, ככלי טיפולי, מהווה לילדים דרך לעבד את עולמם הפנימי, הבעת רגשות למשל, שאינם מובנים להם או שאינם יכולים להיות מובעים בצורה אחרת.
מהמחקר המתפתח אנו למדים שהורים מעורבים ובעלי מוטיבציה, הלומדים מיומנויות בסיסיות של טיפול באמצעות משחק, יכולים להשפיע על ילדיהם, ממש כמו מטפל מקצועי. כאשר יפעלו עם ילדיהם במיומנויות אלו, הנלמדות בהדרכת הורים CPRT – תרפיית יחסי הורה ילד, יוכלו לשנות את עולמם לטובה, ולסייע להם רבות.
טיפול באמצעות משחק הוכח כדרך יעילה להתערבות ועזרה לילדים עם מגוון קשיי ויסות התנהגותי ורגשי.
מחקרים הוכיחו כי תרפיית יחסי הורה ילד, CPRT, מסייעת בשלל תחומים:
-
הפחתה והכחדה של התנהגויות בלתי מותאמות.
-
חיזוק מערכת היחסים בין ההורה לילד וכן חיזוק מערכת היחסים הזוגית.
-
מפתחת אחריות אישית אצל הילדים.
-
מחזקת דימוי עצמי וביטחון עצמי אצל הילדים.
-
מגבירה את תחושת החיבור של ההורה לילדיו.
הכשרת מטפלים בטיפול במשחק
קורס שנתי, 112 שעות לימוד, בהובלתה של ד"ר מיכל קדרון, מומחית לטיפול במשחק.
על הקורס
ילדים משחקים במרחב שבין דמיון למציאות, המאפשר לעולם נפשי שלם להיות מעובד בדרך חווייתית ולא מאיימת. המשחק מאפשר צוהר לעולמם של ילדים כאמצעי ריפוי לבניית קשר עמוק בין הילד/ה למטפל/ת. בקורס נלמד על גישות וטכניקות שונות לטיפול במשחק בילדים ונתבונן בנעשה בחדר הטיפולים. הלמידה בקורס תהיה דרך מאמרים, סרטי וידאו, משחקי תפקידים, והתנסות. התוכנית מכשירה לטיפול בילדים ומתבגרים הסובלים ממצוקות רגשיות, חברתיות ומשפחתיות, באמצעות הכלי היחיד שבא מעולמם של ומדבר אליהם - המשחק. שיטה זאת הוכחה במחקרים שנערכו בעולם המערבי כיעילה וכמעמיקה והשיגה תוצאות מיטביות בהשוואה לשיטות טיפול אחרות.
את הקורס מרכזת ד"ר מיכל קדרון, מומחית לטיפול במשחק, אשר מנהלת במקביל את התוכנית לפסיכותרפיה במשחק: ילדים והדרכת הורים במכללת ׳אורנים׳ ברית טבעון.
קהל היעד
התוכנית מיועדת למטפלים בעלי ניסיון, העובדים עם ילדים ומעוניינים לעבור הכשרה להעמקת הידע והכלים בטיפול בילדים במשחק.
תנאי קבלה
-
מטפלים עם תואר שני טיפולי עבודה סוציאלית או פסיכולוגיה.
-
מטפלים עם תעודת מטפל מתוכנית מוכרת.
-
ניסיון מוכח של מינימום שנתיים בעבודה טיפולית קלינית עם ילדים.
-
מותנה בראיון אישי.
מטרות הלימודים
-
הכרות עם תאוריות שונות של טיפול במשחק.
-
הבנת המשחק ככלי טיפולי.
-
למידת מיומנויות טיפוליות מתקדמות והשימוש בהם במשחק דרך וינייטות קליניות.
-
הכרות עם עולמו של הילד כפי שחווה אותו הילד וכפי שמשתקף במשחק.
-
הדרכת הורים דרך המשחק.
-
התאמת טכניקות לטיפול קבוצתי בילדים.
נושאי הלימוד
-
מהו טיפול במשחק.
-
תאוריות שונות לטיפול במשחק.
-
כיצד מטפלים באמצעות משחק: תכנון, תנאים, הכרות, יצירת הקשר הטיפולי והצטרפות למרחב המשחקי שנוצר בטיפול.
-
הסטינג הטיפולי.
-
פירוש והרחבת משמעות בטיפול בילדים.
-
טיפול קבוצתי.
-
עבודה עם הורים.